Nasveti za delo na daljavo

Zadnjih nekaj mesecev nam je zloglasni novi virus prinesel kar precej sprememb v našem življenju. Pravzaprav sprememba na spremembo. Ena izmed teh je tudi nenadna sprememba delovnega okolja za večino od nas. Če bi nam nekdo pred pol leta dejal, da bomo kmalu vsi oz. velika večina delali od doma oz. na daljavo, bi si najverjetneje mislili, da se samo šali, in da to pa res ni mogoče. In zgodilo se je ravno to.

Verjetno se svet, ki nam je bil poznan pred korona krizo, ne bo več vrnil. Spremembe pa bodo še bolj izstopajoče in del našega vsakdana. Kar pa ni vedno lahko, sploh če moramo spremembe izvesti čez noč. Tudi mi nismo bili navajeni množičnega dela na daljavo, dan za dnem. Šlo je za prakso, ki smo jo le delno prakticirali.  Zato bomo z vami delili nekaj nasvetov, ki smo se jih posluževali tudi sami.

 

Za prvi nasvet kliknite na spodnjo točko. ↓

Delo od doma oz. na daljavo ni dopust! Ampak je to še vedno DELO. Spremenila se je le lokacija izvedbe dela. Doma se pojavlja več motečih dejavnikov, ki nas zlahka spravijo iz tira, si moramo najprej v svoji miselnosti urediti idejo, kako se bomo disciplinirali.

Delo na daljavo zahteva veliko več samodiscipline, same motivacije in organizacije. Če si boste te dejavnike vzpostavili, boste veliko bolj učinkoviti kot v pisarni.

Za naslednji nasvet kliknite na spodnjo točko. ↓

Poiščite si svoj kotiček, ki vam zagotavlja svoj mir. Ne delajte v prostoru, kjer spite in ne delajte v prostoru, ki ga imate namenjenega za družino in za preživljanja časa z njimi, saj bo le-ta ob tem izgubil svoj čar.

Če je le mogoče, si poiščite prostor, ki ga ne rabite veliko in/ali je izoliran od ostalih prostorov v stanovanju oz. hiši. Najboljša izbira bo prostor, kjer ste navajeni brati ali delati oz. ustvarjati kar koli drugega, ob predpostavki, da to ni spalnica.

Zelo pomemben je tudi pospravljen in urejen delovni prostor. Poskrbite, da bo vaša delovna miza vedno urejena.

Prostor, kjer delate, tudi večkrat prezračite.

Za naslednji nasvet kliknite na spodnjo točko. ↓

Ali poznate rek »organizacija je pol dela oz. pol uspeha«? Temu je res tako. Če ste dobro organizirani in si zastavite naloge, ki jih želite doseči na dnevni in tedenski ravni, se boste lažje držali svojega dela, ki ga morate opraviti.

Naredite si torej tako imenovano ‘to-do’ listo, in sicer v taki obliki, da bo razvidno, kaj so prioritetne naloge in do kdaj morate kaj postoriti. Ker je vizualizacija dodaten plus, si preden zaključite oz. zjutraj takoj ko začnete, preglejte vaš dnevni plan. V našem primeru smo za plan dela še aktivnejše pričeli uporabljati naš modul iPodpora (kliknite tukaj).

Za naslednji nasvet kliknite na spodnjo točko. ↓

Dan začnite z dobrim zajtrkom, ki vam bo dal energijo.

Med delom si vzemite čas za vsaj 5-minutne odmore. Če imate možnost, pojdite na zrak ali pa se v tem času vsaj malo razgibajte. Naši sodelavci kot dobro prakso izpostavljajo tudi jutranji trening pred pričetkom dela. Kar je seveda lažje izvedljivo, glede na to da nam delo na daljavo prihrani čas za vožnjo do delovnega mesta.

V času daljšega odmora si privoščite primeren obrok, saj je hrana vaš »bencin«. Prehranjujte se večkrat na dan, da boste čim bolj produktivni in optimalno učinkoviti.

Za naslednji nasvet kliknite na spodnjo točko. ↓

Delo na daljavo ima že samo po sebi več motečih dejavnikov, ki vas obdajajo. Zato se ne prepuščajte skušnjavam, kot so socialna omrežja in dodatne novice, ki vas odvrnejo od osredotočenosti.

Tudi če v pisarni nimate omejitev dostopov do Facebooka, Instagrama, LinkedIna, Twitterja, YouTuba in ostali družbenih omrežij, je čas za to po končanem delovniku. Ob tem vas seveda vabimo, da spremljate naše objave in zapise na naših družbenih omrežjih Facebook in Linkedln.

Če delovno mesto tega ne zahteva drugače, si izklopite obvestila na novice in ne posvečajte preveč pozornosti televiziji in ostalim virom novic, saj nižajo frekvenco in produktivnost ter jemljejo vašo pozornost.

Za naslednji nasvet kliknite na spodnjo točko. ↓

Če niste prejeli navodil o uporabi tehnologije, ki jo morate vzpostaviti za komunikacijo med zaposlenimi (in strankami), prosite nadrejenega, da vam poda potrebne informacije.

Nujno je, da je celotna organizacija poenotena, da se uporabljajo isti kanali. Komunikacijo, video klice, sestanke in drugo lahko izvajate preko Skype, GoToMeeting, Zoom in drugih alternativnih aplikacij. Več o aplikacijah in programih, ki vam bodo olajšali delo na daljavo, najdete tukaj.

Prav tako poskrbite, da vam vaši IT strokovnjaki zagotovijo varno povezavo (VPN).

Za naslednji nasvet kliknite na spodnjo točko. ↓

Zapisujte si vaše delo, bodisi v excelu bodisi na roke, in to poročajte svojih nadrejenim. Nadrejeni boste lahko le tako imeli vpogled nad izvedenim delom.

Tukaj vam lahko pomagamo tudi mi, saj vam naši programi nudijo vodenje nalog in projektov ter vizualizacijo le-teh. Več o tem si preberite tukaj.

Za naslednji nasvet kliknite na spodnjo točko. ↓

Ne le, da je skladno z zakonom, vendar tudi sami morate vedeti, koliko časa delate in kdaj je čas, da zaključite. Zavedati se je potrebno, da kljub temu da delate od doma, potrebujete ločitev med delovnim in prostim časom.

Evidentiranje delovnega časa lahko vodite ročno, lahko pa to opravljate avtomatsko, kar izvajamo tudi v našem podjetju.  Z našim modulom EDČ, ki vam zagotavlja preprosto rešitev za vodenje vaših ur. Več o tem si lahko preberete tukaj.

Če povzamemo. Uredite si delovni prostor, držite se nekega urnika in načina za opravljanje nalog, saj je navada železna srajca. Upoštevajte navodila svojih nadrejenih, vzemite si čas za odmor in se zavedajte, kdaj je čas, da ugasnete računalnik se posvetite svoji družini in najbližjim.

Najpomembneje pa je, da ne se ne osamite! Komunicirajte s sodelavci, dogovorite se za jutranje virtualne kave in se družite na ta način. Na koncu dneva, smo socialna bitja in potrebujemo stik z ostalimi. Če ne gre vedno v živo, pa poskrbite, da boste to storili vsaj preko spleta. 

Nam je pomagalo, tako da svetujemo tudi vam, da upoštevate dane nasvete, da bo delo na daljavo, ne glede na razmere, učinkovito in udobno.

Potrebujete pri tem še kakšno pomoč?

Potrebujete pomoč pri uvedbi digitalnih orodij, ki vam bo lajšalo delo na daljavo?

ALI

Če še niste prijavljeni na naše novice, kjer vas bomo tudi obveščali o vseh novostih, se prijavite na spodnjem obrazcu:

VEČ NOVIC:

Inventura

𝐖𝐄𝐁𝐈𝐍𝐀𝐑: 𝐈𝐧𝐯𝐞𝐧𝐭𝐮𝐫𝐚 𝐯 𝐏𝐑𝐎.𝟒 𝐌𝐚𝐭𝐞𝐫𝐢𝐚𝐥𝐧𝐨 𝐩𝐨𝐬𝐥𝐨𝐯𝐚𝐧𝐣𝐞

Č𝐚𝐬 𝐢𝐧𝐯𝐞𝐧𝐭𝐮𝐫𝐞 𝐯 𝐦𝐚𝐭𝐞𝐫𝐢𝐚𝐥𝐧𝐞𝐦 𝐩𝐨𝐬𝐥𝐨𝐯𝐚𝐧𝐣𝐮 𝐬𝐞 𝐡𝐢𝐭𝐫𝐨 𝐩𝐫𝐢𝐛𝐥𝐢ž𝐮𝐣𝐞, zato vam želimo pomagati, da bo postopek čim bolj enostaven in učinkovit!  Pripravili smo 𝐰𝐞𝐛𝐢𝐧𝐚𝐫, kjer boste